dimarts, 17 de gener del 2012

Un dia diferent

Encara fan cara d’adormits…

-        Bon dia colla pessigolla!! A punt per l’aventura d’avui?

Sembla que els seus rostres es transformen… passen de la son a l’emoció, en qüestió de mil·lèsimes de segon. 

Baixen de l’autobús. Estan molt contents perquè saben que veuran i aprendran coses interessants, diferents. Al cap i a la fi, és un dia diferent. T’adones que estan excitats, es senten grans i lliures; juguen, riuen, bromegen, corren... però alhora es senten insegurs, no es mouen en un lloc conegut ni familiar i és per això que no et treuen l’ull de sobre. Fas un pas i de seguida sents una veu que et demana:

- On vas?
- A llençar aquest paper a la brossa.
- Però ara tornes, oi?
- I és clar que sí. A més, si t’hi fixes bé, em veuràs tota l’estona. 

Va passant el temps i els veus més segurs d’ells mateixos. S’adapten al nou espai, a les noves persones que els envolten: companys i companyes, monitors, altres mestres...
Arriba l’hora de la veritat. Sentits oberts! Cervell actiu! Ara reben centenars d’estímuls de diferent manera: veuen, senten, oloren, toquen... i tot això ho processen. 

Som al Toca-Toca. En Guillem ens explica alguns animals que podem trobar en diferents ecosistemes: serps, granotes, salamandres, dragons... Els hauríeu de veure... orelles ben obertes, boques ben tancades i uns ulls com taronges. Estan delitosos per aprendre, per descobrir, i exactament això manifesta el seu cos, el seu rostre, la seva mirada.  

A l’hora de tocar els animals hi ha qui les té totes i hi ha qui no. Clar no és habitual tocar serps, cucs de mil peus, estrelles de mar, granotes... fa cert respecte. Els seus ulls també ho manifesten.
-      
      - No ho vull tocar, em fa por.
-        - Vols que ho provem junts? Ho toquem alhora tu i jo?

L’infant fa l’esforç, ho toca i automàticament somriu!! Content d’haver-ho aconseguit. Per ell era un repte. Li feia por!

Per ell era un repte... però ha confiat amb tu. Sembla una tonteria que un nen o nena confiï en tu, però... ho és? Pel fet de ser adult i mestre/a, porta implícit que l’alumne/a confiï en tu? Jo crec que no i em fa immensament feliç pensar que confien amb mi.

Tornem i penso. Penso en tot això que he escrit. Ha estat un dia meravellós, ple de sorpreses, de petites coses que fan pensar... i finalment, sento que estic completament enamorada de la meva feina.

1 comentari:

  1. Molt bonic. Aquest és l'esperit vocacional que ens mou dia a dia en la nostra feina, penso igual que tu, que som uns privilegiats. No per ser mestres, sinó per poder fer allò que ens agrada, que ens manté alertes per poder acompanyar als qui estan sota la nostra responsabilitat una estona al dia.
    Per desgràcia, cada cop ens ho estan posant més difícil, l'educació s'esta deshumanitzant i això, a la llarga em temo pugui afectar d'una o d'altra manera al caràcter dels qui juguen un paper tant important vers als infants ja que són un referet i transmeten, amb la seva actitud, uns valors que, per sobre de tot, tenen a les persones i no pas els diners com a primer objectiu.
    Felicitats!
    Ramon.

    ResponElimina